kattungar ftw

HEJ ALLEHOPAAA,

för typ en halvtimme hörde jag vår honkatt försöka komma in i huset, hon hoppar upp på dörrhandtaget & drämmer till det. & då tänkte jag att min mamma kunde öppna, men sen kom jag på att hon varit borta i två dagar & skulle fått ungar närsomhelst, & då sprang jag ner & kollade & då var hon smal igen. så jag skrek på mamma & hon kom. hon hade alltså fött ute, så jag typ gick runt & stalkade vår katt. jag hörde något pipa & sprang mot vår altan & så såg jag nått röra sig i en kruka, & kattmamman hoppade upp där, & då ropade jag på alla. vi såg bara en, men någonting mer lurvigt under hennes huvud, & då var det en till kattunge, men den var död. då tänker man ju, om man varit där kanske 10 minuter innan hade man kunnat rädda den? då får man skuldkänslor, men mamma såg att tessa, kattmamman inte slickat dwn rent & så, så den var nog död innan den kom ut.

iallafall skulle vi ta in den till min systers säng, under den. men då tog hon bara ungen & sprang ut till krukan igen. men då tog jag henne & kattungen & la upp dem i mitt rum, då gick hon in under sängen med den. mitt rum ligger på övervåningen längsgt in & det är inte så mycket ljud där, så jag tror hon trivs!

idag ska jag inte göra någonting, rida två hästar, träning, kanske sova hos natalie, vi får se vart vinden för mig,puuss!


juste, jag gästbloggar på http://matildaharbom.devote.se , kolla in den grymma tjejens blogg!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha mysigt! Men roligt<3

2012-05-17 @ 21:41:57
URL: http://liweyourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0